Danas je u promet pušten novi dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz na relaciji Varaždin – Čakovec – Varaždin. Riječ je o devetom novom vlaku koji je pušten u promet ove godine. S ovim vlakom HŽ Putnički prijevoz sada ima ukupno 70 niskopodnih vlakova u prometu.
Dizel-motorni vlak proizvela je tvrtka Končar – Električna vozila. Postiže brzinu od 120 km/h i ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta. Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je i besplatan pristup internetu (WiFi).
U povodu puštanja novog vlaka u promet, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je kako je ovo jedno finale velikog investicijskog ciklusa HŽ Putničkog prijevoza, koji je dio šireg ciklusa ulaganja u željeznicu u cijelosti.
- Ovaj ciklus u HŽ Putničkom prijevozu zaokružen je sa 70 vlakova ukupne vrijednosti 360 milijuna eura i zadnji dizelski vlak koji smo doveli u Varaždin. Iza ovoga imamo već ugovoreno 19 novih vlakova – baterijskih, elektrobaterijskih i elektrodizelskih koje razvijamo s našom kompanijom Končar. Dio tih vlakova doći će i na pruge sjevera. Također, očekujemo da ćemo kroz 2026. ugovoriti još nabavu gotovo 40 novih vlakova. Osim vlakova, iznimno je velik i investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu na ovom području, ali i u cijeloj zemlji.
Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet 70. niskopodnog vlaka, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kazao je kako je HŽ na području Varaždinske i Međimurske županije prošle godine prevezao oko 1,3 milijuna putnika, a dobre rezultate bilježe i u projektima besplatnog prijevoza.
- Tome doprinose i novi vlakovi koji već voze na ovom području, a ovaj novi će u jutarnjim satima izravno povezivati Čakovec i Varaždin sa Zagrebom. U kolodvoru Varaždin izgrađena je i punionica za baterijske vlakove. Upravo pripremamo i novi projekt kojim planiramo nabaviti još elektrobaterijskih vlakova i sagraditi punionicu u Kotoribi kako bismo i tim vlakovima na ovom području osigurali još kvalitetniji prijevoz.
Govoreći o važnosti ovog projekta za domaću industriju i razvoj željezničke tehnologije, član Uprave KONČARA Ivan Paić naglasio je:
- Završetak isporuke svih dvanaest dizel-električnih motornih vlakova predstavlja važan trenutak za cijelu Grupu KONČAR. Riječ je o visokotehnološkim proizvodima vlastitog razvoja, koji značajno podižu kvalitetu regionalnog putničkog prijevoza u Hrvatskoj. Ponosni smo što ovim projektom doprinosimo učinkovitijim, udobnijim i ekološki prihvatljivijim rješenjima mobilnosti. Zahvaljujemo HŽ Putničkom prijevozu na ukazanom povjerenju i dugogodišnjoj suradnji, temeljem koje smo do danas na hrvatske pruge isporučili ukupno 70 vlakova, od čega više od 40 u posljednje četiri godine.
Puštanjem u promet novog dizel-motornog vlaka omogućit će se izravno povezivanje Čakovca i Varaždina sa Zagrebom. Na promotivnoj vožnji novim vlakom bio je i župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, koji je pritom istaknuo važnost ulaganja u željezničku infrastrukturu.
- Vesele nas podaci da željeznički prijevoz u Varaždinskoj županiji, i to besplatno, koristi oko 1.700 djece i učenika, oko 1.000 studenata te 5.000 umirovljenika. Danas svjedočimo puštanju u promet novog vlaka proizvedenog u Hrvatskoj, ali svjedočimo i snažnom investicijskom ciklusu države u željeznicu. Naravno da nas vesele sva ta ulaganja ne samo u Varaždinskoj županiji, već i ostalim županijama na sjeveru Hrvatske. Prije sedam mjeseci svjedočili smo početku obnove dionice tzv. podravske pruge, investicije ukupne vrijednosti oko 190 milijuna eura, kojom se modernizira pruga od Koprivnice do Varaždina te od Varaždina do Čakovca. Napominjem i da je Županija zadnjim izmjenama i dopunama u Prostorni plan uvrstila trasu tzv. lepoglavske spojnice, od Varaždina do Zagreba preko Lepoglave i Krapine, pa u sljedećem razdoblju očekujemo i nastavak aktivnosti na tom projektu. Uz sve to, prostorno-planskom dokumentacijom smo dali i mogućnost izgradnje intermodalnog centra u varaždinskom Brezju. Dakle, na početku smo snažnog investicijskog ciklusa ulaganja u željezničku infrastrukturu, što je dobro i na korist našim građanima.
Nadovezujući se na temu povezivanja i razvoja željezničke mreže, župan Međimurske županije Matija Posavec dodao je:
- Sanjamo taj dan kad ćemo iz Čakovca do Zagreba vlakom ići direktno i u nekih sat vremena. Ovo je jedan veliki korak u tom smjeru, apsolutna podrška svakoj investiciji u infrastrukturi i nabavi novih vlakova. Kada ćemo imati razvijenu željezničku mrežu i mrežu brzih vlakova, sjever Hrvatske dobit će sasvim novu dimenziju konkurentnosti i mobilnosti. To nam je itekako svima važno, prema tome apsolutna podrška ovom projektu i svim nastojanjima da se uredi pruga Kotoriba – Čakovec – Varaždin pa sve do Zagreba i dalje.
Na promotivnoj vožnji novog dizel-motornog vlaka bili su nazočni i gradonačelnici Varaždina dr. sc. Neven Bosilj, Novog Marofa Siniša Jenkač, Ludbrega Dubravko Bilić, koji je ujedno i saborski zastupnik, te pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove Varaždinske županije Darko Majhen.
